Hvad gør jeg, hvis?

Hvad må jeg placere i affaldscontainerne nord for huset?

Der er opsat containere til:

  • Glas (tømmes tirsdage efter behov)
  • Aviser og papir (tømmes hver anden fredag)
  • Pap (tømmes hver tirsdag og fredag)
  • Hård og blød plastik - ikke flamingo (tømmes hver tirsdag)
  • Metal (tømmes hver anden tirsdag)
  • Batterier (tømmes efter behov)
  • Elektronik (tømmes hver anden tirsdag)
  • Bio affald - benyt bioposer (tømmes hver torsdag). Nye bestilles her: http://www.kk.dk/bioposer
  • Farligt affald (eks. hårlak, neglelak, deodorant, mascara, WC-rens, sprit, maling, olie etc. - se folderen fra kommunen her) Koden er: 4444 (tømmes efter behov)

Papkartoner skal skilles ad, så de er flade, når de placeres i containeren. Så undgår vi at betale for at få fjernet luft inde i kartonerne.

Hvis containeren er fuld, må man tage affaldet med op og vende tilbage, når den er tømt. Der må IKKE stilles affald af nogen art uden for containerne.

Hvad må jeg IKKE placere i affaldscontainerne eller indenfor hegnet ved dem?

Der må ikke placeres paller, haveaffald eller andet.
I containeren for pap må der ikke smides pizzakartoner med madrester på. Det tiltrækker rotter.

Affald, som ikke kan placeres i skraldeanlægget, kan afleveres på Borgervængets Genbrugsstation eller Nordhavns genbrugsstation.

Borgervænget Genbrugsstation, Sibeliusgade 80, 2100 Kbh. Ø tæt ved Svanemøllen station.
 
Nordhavn genbrugsstation, Helsinkigade 26, 2150 København.

Hvad gør jeg ved vandskader, brand eller tyveri?

Det du skal gøre er beskrevet i Gripsholms beredskabsplan. Du finder beredskabsplanen her.
Når du skal anmelde en skade som EF Gripsholms forsikring skal dække skal følgende procedure følges:

  1. Gå ind på TRYGS hjemmeside og udfyld en elektronisk skadesanmeldelse - anvend foreningens CVR-nr. 32703216
  2. Send mail til bestyrelsens forsikringsansvarlige om skaden

Herefter vil TRYG vende tilbage og dialogen vil være direkte mellem ejer og TRYG. Bestyrelsens forsikringsansvarlige holdes opdateret.

Hvordan får jeg et nyt navneskilt?

Du kontakter administrator Anita Skov Jensen, Newsec, telefon 45 26 02 96, Mail asj@newsec.dk
Hvad gør jeg hvis porten i P-kælder ikke vil åbne?
Du følger denne vejledning.

Hvordan anskaffer jeg nye adgangsenheder (nøgle, remote, nøglebrik)?

Du kontakter administrator Anita Skov Jensen, Newsec, telefon 45 26 02 96, Mail asj@newsec.dk
For mere info læs her og i Håndbogen under afsnittet "Fjernbetjening". 

Hvad gør jeg, hvis jeg skal melde en forsikringsskade?

Når du skal anmelde en skade som E/F Gripsholms forsikring skal dække skal følgende procedure følges:

  1. Gå ind på TRYGS hjemmeside og udfyld en elektronisk skadesanmeldelse - anvend foreningens CVR-nr. 3270321
  2. Send mail til bestyrelsens forsikringsansvarlige om skaden

Herefter vil TRYG vende tilbage og dialogen vil være direkte mellem ejer og TRYG. Bestyrelsens forsikringsansvarlige holdes opdateret.

Hvad gør jeg, hvis elevatoren er i stykker

Du kontakter vicevært Robert Inglot på telefon 50 10 17 14 eller mail info@sallingboe-group.dk
Du må ikke ringe direkte til vores elevatorfirma!
Hvis flere ringer til dem ved samme lejlighed, så risikerer vi, at de kommer flere gange for at afhjælpe den samme fejl - og vi betaler for hvert besøg.

Cykelparkering

Der må ikke parkeres cykler foran huset. Alle cykler henvises til cykelkælderen eller til cykelparkeringen nord for huset. 
 

Bestilling af privat VVS-arbejde

Du kontakter vicevært Robert Inglot på telefon 50 10 17 14 eller mail: info@sallingboe-group.dk forud for arbejdets udførelse samt ved afslutning af arbejdet, blot for at undgå unødige vandalarmer.